vrijdag 13 juli 2012

Ik houd van lezen


"If you find a girl who reads, keep her close. When you find her up at 2 AM clutching a book to her chest and weeping, make her a cup of tea and hold her. You may lose her for a couple of hours but she will always come back to you. She’ll talk as if the characters in the book are real, because for a while, they always are. Date a girl who reads because you deserve it. You deserve a girl who can give you the most colorful life imaginable. If you can only give her monotony, and stale hours and half-baked proposals, then you’re better off alone. If you want the world and the worlds beyond it, date a girl who reads."

Gevonden op Pintererst (mll Perle) http://mlleperle.blogspot.nl/: een citaat van Robert Patterson. Ik dacht, een groot schrijver, maar nooit van gehoord. Het bleek een acteur, niet onknap, speelde in Harry potter en de Twilight. Niet echt mijn films. Maar ik was ineens bereid de films toch een kans te geven…Na een beetje verdergoogelen, bleken het niet zijn eigen woorden, noch een tekst uit een van zijn films. Het citaat is van Rosemarie Urquico. Zij heeft ook geen boeken geschreven. En daar loopt het spoor dood. En de associatie van die mooie woorden met die aantrekkelijke acteur bevalt me wel. Ik hou namelijk van lezen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten