vrijdag 13 juli 2012

Mooi oud


Veertig is het nieuwe dertig. Ja, én grijs het nieuwe zwart. Het staat op bijna iedere uitnodiging van mijn jarige veertigjarige vriendinnen. Niet de leeftijd maar de ontkenning maakt me angstig. We smokkelen er 10 jaar bij alsof we zelf de tijd kunnen stilzetten. We ontkennen de zwaartekracht, pilatussen en bootcampen ons suf, highlighten onze eerste grijze haren blond en trekken met botox de boel een beetje glad. Liever onze rimpelige hoofdjes in het zand steken dan onze respectabele leeftijd omarmen. En als we vijftig worden, dan is dat het nieuwe veertig. Wel balen dat we dan nooit echt veertig geweest zijn. Dat is net zoiets als een foto terugzien van toen je twintig was en echt niet kunnen begrijpen waarom je toen klaagde over dat strakke jonge lichaam. Ik zie mijn moeder fronzen als ik haar aan mijn naderende verjaardag help herinneren. Niet omdat ze mij oud vindt, nee een veertigjarige dochter voelt pas oud. Hoewel net gepensioneerd, zie ik haar nog steeds niet als een oud mens. Waarom dan zelf moeilijk doen over deze naderende mijlpaal? De dames op de blog waar ik laatst terechtkwam, zitten zo te zien niet met hun leeftijd. Zij zien er stralend verzorgd, chique, stijlvol en hip uit. Leerzaam en geruststellend.

THESE STYLISH GRAND LADIES ARE PROUD TO BE OLD! http://advancedstyle.blogspot.nl/











































Note: all the pictures are from http://advancedstyle.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten